کارت گرافیک چیست ؟
آموزش زبانهای خارجی اعم از انگلیسی ، آلمانی ، ژاپنی و ...

جمعه 28 آبان 1400
ن : khashayar

کارت گرافیک چیست ؟

اگر بخواهیم به زبان ساده کارت گرافیک را معرفی کنیم باید اینگونه گفت که هر تصویری که شما بر روی مانیتور مشاهده میکنید به واسطه قطعه سخت افزاری تولید می شوند که به عنوان کارت گرافیک شناخته می گردد. هر چقدر که کارت گرافیک از درجه بهتری برخوردار باشد قطعاً تصاویری که مشاهده می شود با کیفیت تر خواهد بود و این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که بخواهیم برای گیمر یا ادیت ویدیو به مشاهده مانیتور بپردازیم. در واقع کارت گرافیک وظیفه دارد تا بر روی مانیتور تصاویر را تولید کند و این کار توسط کارت گرافیک با تبدیل دیتا به سیگنالی که قابل فهم برای مانیتور باشد صورت می‌گیرد. در ادامه مطلب برای اینکه درک بهتری از کارت گرافیک داشته باشید به معرفی انواع کارت گرافیک پرداخته ایم.

 

لازم است در خصوص کارت گرافیک ها این نکته را در نظر داشته باشید که جز قطعات مهمی به شمار می رود که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تمام شده لپ تاپ یا کامپیوتر داشته است پس می توان گفت جز یکی از مهم ترین قطعات در کامپیوتر و هر لپ تاپی به شمار می رود و البته در گوشی موبایل نیز این قطعه وجود دارد.

معرفی انواع کارت گرافیک

معرفی انواع کارت گرافیک شامل ۲ نوع کارت گرافیک هستند که می توان به ۱- یکپارچه (Integrated) ۲- مستقل و اختصاصی اشاره نمود. کارت گرافیک که یکپارچه هستند در مادربرد قرار دارند و می‌توان در کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها این نمونه کارت گرافیک را مشاهده کرد.

کارت گرافیک که به صورت یکپارچه باشد به نسبت قیمت پایین تری داشته است ولی به آسانی آپگرید نمی شوند و به شکل add-in نیستند و در سیستم‌هایی این نوع کارت گرافیک کاربرد داشته است که بخواهند برای انجام دادن کارهای معمولی همچون تماشای ویدیو، وبگردی و غیره از آن استفاده کنند.

این نمونه کارت های گرافیک دارای مزیت های از قبیل تولید گرمای کم تر، مصرف پایین برق، اندازه کوچکتر، عدم نیاز به کولینگ اضافه و عدم پرداخت هزینه اضافه می باشند اما بخاطر داشته باشید که برای بازی مناسب نبوده و قابل جداکردن و آپگرید نیستند و همچنین دارای کاربری محدود بوده اند.

کارت های گرافیکی که به صورت مستقل و اختصاص هستند به شکلadd-in می باشند و به بیان دیگر یک قطعه جداگانه هستند که نصبشان بر روی مادربرد صورت می گیرد و با عنوان هایی همچون dedicated، Individual و Discret  شناخته می گردند. افرادی که میخواهند از نرم‌افزارهای گرافیکی به شکل حرفه ای استفاده کنند یا برای گیمر ها که نیاز به کارت گرافیک عالی دارند این نمونه کارت گرافیک را به کار می گیرند تا بتوانند به افزایش سرعت پردازش تصویر کمک کند؛ این کارت گرافیک ها مناسب افرادی هستند که می خواهند سیستم شان را با آپگرید کردن کارت گرافیک بهتر نمایند. زمانی که بتوانیم درک بهتری از معرفی انواع کارت گرافیک داشته باشیم قطعا در انتخاب کارت گرافیک بهتر عمل خواهیم کرد.

چگونه بهترین کارت گرافیک را بخریم؟

اگر می خواهید که برای خرید کارت گرافیک جدید اقدام کنید باید بتوانید بهترین کارت گرافیک را انتخاب کنید. کارت های گرافیکی که در بازار وجود دارند شامل برند های متعددی هستند که سبب می شود تا انتخاب برای ما دشوارتر شود. مثلا یکی از بهترین نمونه های موجود کارت گرافیک در فرازسیستم به کارت گرافیک   GeForce GTX 1660 SUPER OC 6G گیگابایت اختصاص داشته است که میتواند گزینه ی فوق العاده ی برای استفاده شما باشد.

در زمان خرید کارت گرافیک در گام اول باید به بررسی سخت افزار فعلی تان بپردازید. کارت گرافیک در واقع وظیفه تعمیر خروجی تصویر کامپیوتر را داشته است؛ اگر نتوانید به خوبی کارت گرافیک را انتخاب کنید قطعاً تصویر نهایی که در اختیار دارید مورد رضایت شما نخواهد بود و در صورتی که ضعیف باشند مجبورید تصاویری را تحمل کنید که به صورت روان پخش نمی شوند.

در گام دوم شما باید به بررسی منبع تغذیه یا همان پاور کامپیوتر تان بپردازید. کارت گرافیک قطعه ای بوده که می تواند مشخص کند شما به حداقل چه منبع تغذیه نیاز خواهید داشت و به همین جهت ارزش ویژه باید برای آن قائل شوید؛ به علت این که کارت های گرافیک می ‌توانند درون خود یک کامپیوتر کامل را میزبانی نمایند و دارای قدرت پردازشی چند ترافلاپس هستند مصرف برق بالایی داشته اند.

در گام سوم بودجه ای که می خواهید برای خرید کارت گرافیک بپردازید را در نظر بگیرید. همیشه دسته بندی کلیه کارت های گرافیک شامل سه گروه می گردد که عبارت اند از کارت های گرافیکی اقتصادی، کارت های میان رده و کارهای گرافیکی حرفه ای.  بهتر است که شما به سراغ استفاده از کارت های اقتصادی نروید و از کارت گرافیکی میان رده استفاده کنید چرا که نهایتاً با داشتن یک کارت گرافیک معمولی می توانید یک یا دو سال بازی های تان را با کیفیت معمولی بازی کنید.

در گام آخر باید به درستی بتوانید کارت گرافیک تان را انتخاب کنید؛ پس از اینکه به بررسی سخت افزار تان پرداختید  باید یک کارت گرافیک خوب را خریداری کنید و حتما در زمان خرید از فروشگاه های معتبر استفاده کنید تا بعد از خرید پشیمان نشوید. در ادامه میتوانید با فرازسیستم به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های خرید کارت گرافیک آشنا شوید.

خرید کارت گرافیک از بهترین فروشگاه اینترنتی

اگر به هر دلیلی فرصت ندارید که به صورت حضوری به بازار مراجعه کنید و کارت گرافیک یا هر نوع لوازم و تجهیزات کامپیوتری را خریداری کنید و به دنبال یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی هستید پیشنهاد می شود از فرازسیستم خرید خودتان را انجام بدهید.

فرازسیستم یک فروشگاه اینترنتی بوده که در حوزه فروش انواع لوازم و تجهیزات کامپیوتری مشغول به فعالیت است و همواره تلاش می کند تا بتواند بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات را برای مشتریان عزیز اماده نماید و هدف اصلی آن جلب رضایت مشتریان بوده و علاوه بر کیفیت ، محصولات مقرون به صرفه ی نیز ارائه می کند. اگر به دنبال خرید از فروشگاه اینترنتی معتبر هستید فرازسیستم برایتان یک پیشنهادفوق العاده است و میتوانید با اعتماد و اطمینان یک خرید عالی را تجربه کنید و لذت ببرید. یکی از بهترین نمونه های کارت گرافیک در فرازسیستم کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER OC 6G گیگابایت می باشد که میتوانید برای خرید آن اقدام کنید.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش زبانهای خارجی و آدرس learnlanguages.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.